Kjøpsbetingelser

Her finner du informasjon om hvilke betingelser som gjelder ved kjøp i vår nettbutikk.

Registrering
For å handle i Nomadens nettbutikk må du registrere deg som kunde med en gyldig e-postadresse. Dette gjøres når du foretar ditt første kjøp. Sporingsinformasjon sender vi deg på epost når pakken er underveis. Videre er det lovgitt aldersgrense på 18 år ved kort- og kredittkjøp. 

Din tillitt er viktig for oss og vi oppbevarer all kundedata i henhold til norsk lovgivning. Din informasjon blir IKKE delt eller solgt videre til en tredjepart.

Adresseendring
Du som kunde er selv ansvarlig for å legge inn riktig adresse og postnummer når du handler i vår nettbutikk. Vi leverer automatisk til registrert adresse.

Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, både varer og evt. frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før du bekrefter kjøpet og utfører selve betalingen.

Vi tar forbehold om utsolgte produkter, prisendringer, feilaktige prisopplysninger og andre eventuelle feil i opplysninger som fremkommer i våre annonser og på www.nomaden.no Dersom det viser seg at en vare du har bestilt hos oss har feil pris eller beskrivelse kan du kontakte oss på e-post nettbutikken@nomaden.no.

Betaling
Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss og vi har valgt våre samarbeidspartnere med omhu. Slik ivaretar vi din sikkerhet gjennom hele kjøpsprosessen, så du slipper å bekymre deg for sikkerheten når du bestiller varer i vår nettbutikk. Vi benytter oss av Nets, en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard, samt Vipps og AfterPay faktura og delbetaling.

Ved betaling med Visa og MasterCard blir beløpet du handler for reservert på din konto. Vi belaster ikke kontoen/kortet før produktet sendes til deg.

Frakt
Vi sender bare ordre innenfor Norges grenser. Vår behandlingstid er 1-3 virkedager, i tillegg tilkommer Porterbuddy eller Brings til enhver tid gjeldende leveringstid.

Ved evt. retur benyttes forhåndsbetalt returlapp som vi sender på epost etter ønske.

Frakt med Bring: 0-99,-
Frakt med Instabox/Porterbuddy: 0-79,-
Henting i butikk: 0,- 

14 dagers angrerett
Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at varen er mottatt, og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

Dersom returnerte produkter bærer preg av bruk ut over nødvendig prøving vil det bli foretatt en verdiforringelsesvurdering i henhold til angrerettloven. Dersom du velger å fjerne merkelappene og/eller anvende produktene utendørs vil det bli gjennomført en individuell verdiforringelsesvurdering hvor faktorer som smuss og skader bestemmer evt. fratrekk i refundert beløp.

Trenger du et nytt angreskjema? Last det ned her. For ytterligere informasjon om angrerett, se dette vedlegget eller les på www.forbrukerradet.no

Vårt ansvar som butikk
Vi ser verdien av fornøyde kunder og ønsker å yte det vi kan for at du til enhver tid skal være oppdatert om ordrestatus og evt. forsinkelser. Vi forplikter oss til å svare på de henvendelser du måtte ha. All henvendelse rundt vår nettbutikk og produkter kjøpt i denne sendes på e-post til nettbutikken@nomaden.no.

Ditt ansvar som kunde
Du som kunde plikter å forholde deg til de betingelser som er gitt ved kjøp hos Nomaden AS. Vi gjør oppmerksom på at du som kunde må dekke utgiftene ved tilbakesending av uavhentede pakker. Hvis du ikke henter pakken vil vi fakturere deg et gebyr på 349 kroner.