FAQ (Ofte stilte spørsmål)

Her finner du svar på mange av de ofte stilte spørsmålene. Har du andre spørsmål? Ta kontakt med oss på chatten i nettbutikken eller send mail til nettbutikken@nomaden.no, så hjelper vi deg så raskt vi klarer!

1. Hvordan legger jeg inn en bestilling på nomaden.no?
En enkel steg-for-steg veiledning for hvordan handle på nomaden.no finner du her.

2. En vare i handlekurven ble utsolgt før jeg kom til kassen. Hvordan er dette mulig?
Varene du legger i handlekurven blir lagret, men ikke reservert. Av denne grunn kan du oppleve at produktet er utsolgt når du kommer til kassen. For å sikre deg et produkt, anbefaler vi at du gjennomfører hele kjøpsprosessen når du har lagt produktet/produktene i handlekurven.

3. Hvor skriver jeg inn rabattkoden min når jeg handler?
Når du har kommet til kassen, vil du på høyre side finne et eget felt som heter "Gavekort eller rabattkode". Skriv inn gavekortkoden eller rabattkoden her, og trykk på "Bruk" for å se at rabatten legges til.

4. Hvilke kort aksepteres og er mine opplysninger trygge?
Vi aksepterer Visa og MasterCard. Les mer om vår betalingsløsning her. Din sikkerhet og trygghet er viktig for oss, og vi benytter oss derfor av Nets, som er en sikker elektronisk betalingsløsning.

5. Når blir beløpet trukket fra kortet mitt?
Vi reserverer beløpet på kortet umiddelbart, men kortet belastes ikke før forsendelsen forlater vårt lager.

6. Hvordan avbestiller eller endrer jeg en bestilling?
Vi har kort behandlingstid på ordre i nettbutikken, og etter 24 timer vil det ikke være mulig å foreta endringer eller avbestillinger på en ordre. Før dette kontakter du oss på nettbutikken@nomaden.no eller på telefon 23131415, så kan vi i mange tilfeller hjelpe deg.

7. Hvor mye koster frakt i Nomadens nettbutikk?
Frakt med Bring koster 49,- (pakke i postkasse) eller 79,- (pakke til hentested), og vi tilbyr fri frakt over 1000,-. Fri retur i Norge. Les for øvrig mer om våre kjøpsbetingelser her.

8. Hvorfor blir jeg belastet for frakt selv om ordreverdien er over 1000,-?
Det er dessverre en feil med nettsiden som kan legge til/doble frakt hvis varer må sendes fra to ulike lokasjoner - dette vil selvfølgelig tilbakebetales så fort vi behandler ordren din! Vi beklager ulempen.

9. Hvorfor må jeg betale en høyere fraktkostnad enn hva dere opplyser i deres fraktinformasjon?
Det er dessverre en feil med nettsiden som kan legge til/doble frakt hvis varer må sendes fra to ulike lokasjoner - det overflødige vil selvfølgelig tilbakebetales så fort vi behandler ordren din! Vi beklager ulempen.

10. Hva er leveringstiden på en bestilling?
For levering i Norge, bør din bestilling være levert i løpet av 1-4 virkedager etter mottatt ordrebekreftelse, forutsatt at vi har varen(e) på lager og det ikke er forsinkelser i postgangen. Vær oppmerksom på at rundt høytider og ferier vil det kunne påløpe noe ekstra leveringstid. Les mer om levering og frakt her.

11. Hvor er pakken min?
På fraktbekreftelsen du mottar per e-post står pakkens sendingsnummer oppført. Dette nummeret kan spores på www.posten.no

12. Hvordan returnerer/reklamerer jeg på et produkt fra Nomaden?
Dersom produktet er kjøpt gjennom vår nettbutikk, finner du informasjon om retur- og reklamasjonsrutiner her. Er derimot produktet kjøpt via en forhandler, ber vi deg ta kontakt med butikken du kjøpte produktet for videre hjelp.

13. Hva skjer dersom jeg returnerer en eller flere varer?
Dersom du returnerer ubrukte varer innen angrefristen på 14 dager, vil totalbeløpet bli refundert til kortet ditt. Les for øvrig mer om bytte og retur her.